PROGRAMMA 2018

Zaterdag 2 juni

Vroeg op want het wordt een drukke dag! Freestyle & Herrie helpt een handje door ons wakker te blazen!

11:30 uur – Opstellen optocht bij het dorpsplein

Ook voor de optocht is het thema ‘Er zit muziek in’. De grootte van de groep (en de leeftijd) doet er niet toe, het gaat om het ludieke idee en de uitvoering! Bij voldoende aanmelding van kleinere groepjes en/of loopgroepen zal er in twee categorieën gejureerd worden: grote wagens/groepen, en kleine groepen/loopgroepen.

Meld je van tevoren aan bij Odin Gossink: tel. 06 51 23 46 65, en geef daarbij aan tot welke categorie jullie bijdrage behoort. Bij de indeling is ook de leeftijd van de deelnemers bepalend. Vergeet tijdens de optocht niet het publiek en de jury duidelijk te laten zien welke straat of groep jullie vertegenwoordigen d.m.v. een naambordje. Voor de jurering erg belangrijk!!

12:00 uur – Start optocht

Onder begeleiding van Muziekvereniging Excelsior trekt de stoet door het dorp. De route is als volgt: Binnenweg – Buitensingel – Laan van Avegoor – Kastanjelaan – Zutphensestraatweg – Pieperslaan – Binnenweg – einde optocht.

13:30 uur – Prijsuitreiking optocht

Een verdiende eerste plaats vorig jaar voor de Kastanjelaan/Selsweg. Wie neemt de uiterst begeerde bokaal dit jaar van hen over?

14:30 – Meerkamp voor jong en oud, kinderactiviteiten

Diverse spellen rond de feesttent voor jong en oud. We verwachten weer een spannende, sportieve strijd tussen de volwassenen- en jeugdteams. Teams kunnen zich zaterdag vóór 14:00 uur opgeven bij de muntverkoop in de tent. Voor een eerlijke strijd spelen de basisschoolkinderen vanaf 8 jaar in aparte teams tegen elkaar.

Alle deelnemers wensen we alvast veel succes en plezier! En doe je niet mee, kom dan vooral je dorpsgenoten aanmoedigen!

De jongste kinderen onder ons worden ondertussen vermaakt door clown Okidoki.

19:00 uur – Taperade

De taperade is een vast onderdeel van het zaterdagprogramma geworden: gezellig de middag afsluiten met een gezamenlijke maaltijd! Dit is elk jaar weer mogelijk door de grandioze inzet van een vaste groep vrijwilligers en sponsoren. Een organisatie op zich, waar het bestuur veel respect voor heeft! Speciale gast dit jaar: onze nieuwe burgemeester Carol van Eert met zijn vrouw.

De taperade werkt als volgt: u koopt een taperadebon à € 7,50. Met deze bon kunt u bij diverse eetkraampjes rond de feesttent lekkere ‘tapas’hapjes halen. De hapjes variëren van hartige taart, een visje, een gezonde appel, een lekker soepje tot saté en ijs. Ieder jaar is het weer een verrassing welk lekkers er wordt geserveerd. De bon geeft eenmalig toegang tot alle kraampjes. Aan lange tafels kunnen de hapjes gezamenlijk gegeten worden.

Bonnen zijn vanaf 23 mei verkrijgbaar bij Bertus en Bertha Samberg en tijdens het zomerfeest bij de muntverkoop. Let op, er is een limiet aan het aantal deelnemers. Koop de bonnen dus bij Bertus en Bertha! Wees op tijd, want je wilt dit niet missen!

21:00 uur – Lead!

Hé, ze zijn er weer! Vorig jaar zetten ze op vrijdag de tent op de kop en dit jaar sluit deze band het zomerfeest gegarandeerd op een grandioze manier af! Nog één keer met z’n allen
de tent op de kop zetten!

Proost! We wensen iedereen een geweldig Zomerfeest 2017!