PROGRAMMA 2023

Donderdag 1 juni t/m Zondag 3 juni Zomerfeest

Bekijk hier het programma en/of het hele boekje

Donderdag 27 april Koningsdag.

Oranjevereniging Ellecom heeft ook dit jaar een mooi programma voor jullie. Hieronder lees je wat er dit jaar wordt georganiseerd.

10:45 uur                Omdat je de opening niet wilt missen verzamelen we op tijd op het
                                dorpsplein. Hoe meer oranje hoe beter!

11:00 uur                Om 11 uur open we feestelijk het verjaardagsfeest van onze Koning.
                                We hijsen de vlag en zingen het Wilhelmus. Hierna leidt Excelsior de
                                optocht van kinderen op hun vrolijk versierde fietsen. Terug op het
                                dorpsplein zingen we uit volle borst mee op de muziek van Excelsior
                                en drinken we met z’n allen een oranjebitter.

11:45 uur                Stoepkrijt wedstrijd
                                Voor de jonge kunstenaars onder ons is dit je kans om het dorpsplein
                                kleur te geven.

12:15 uur                Koning Willy’s Cup Cake Cup
                                Wie wint de felbegeerde Cup Cake Cup en wordt Willy’s Cup Cake Cup
                                Koning(in) 2023? Neem minimaal 8 eigen gebakken cup cakes mee en
                                voorzie deze duidelijk van je naam zodat de professionele jury de winnaar
                                kan benoemen. Na de jury kan de rest van het dorp uiteraard van jullie
                                lekkere baksels genieten.

13:30 uur                Start kleedjesmarkt, rodeo, voetbal, traditionele volleybal competitie en
                                afsluitend     de ouderwets gezellige stoelendans. Voor de kleine kinderen is
                                er een springkussen. Op het plein zijn broodjes en snacks verkrijgbaar en
                                de bar is open voor drankjes! We kijken er naar uit je te zien op deze
                                stralende dag!

2023 Kalender

Voor de activiteiten van de Oranjevereniging geven we graag alvast informatie ter voorbereiding en datums voor in de agenda.

Natuurlijk op 27 april Koningsdag! Het programma ontvangt iedereen enkele weken vooraf.

Ons zomerfeest is dit jaar op 1,2 en 3 juni. Dit jaar is het thema: Schild, Zwaard, Draak en Jonkvrouw. Een link met de viering van 450 jaar Rheden. Dit thema zien we natuurlijk traditiegetrouw terug in kleding op de vrijdagavond en bij de activiteiten op zaterdag.

Ditmaal:
Het enige, grote, rondreizende, historische, theater-en parade festival 2023!
 Een kruisbestuiving tussen de optocht en het straattheater waarbij de parade-route van de stoet rondom de tent en zelfs door het festivalterrein zich voltrekt. Pacht en praal, kleur en detail, schmink en kledij, performance, show en theater, alles hoort er bij, alles kan en mag om uiteindelijke te bepalen wie er dit jaar met de prijs vandoor gaat!

Op 23 september zien we elkaar op het vorige jaar gestarte Oktoberfest! We hopen velen van jullie te mogen verwelkomen op deze activiteiten. Kom vooral langs, zie oude bekenden, leer nieuwe mensen kennen en ervaar de gezelligheid en verbinding waar we zo trots op zijn in ons dorp.

Vergeet ook niet zondag 24 september de Ellecomse jubileum Dorpsdag, vanuit de organisatie van 450 jaar Rheden, dus kijk zeker ook nog even goed op de kalender voor alle activiteiten.

PROGRAMMA 2022

Donderdag 6 juni t/m Zondag 9 juni Zomerfeest

PROGRAMMA 2019

Donderdag 6 juni t/m Zondag 9 juni Zomerfeest

Vrijdag 27 april Koningsdag

Gezellig Koningsdag in Ellecom vieren. Met een levensecht tafelvoetbalspel, het traditionele volleybal,  geef-niet-op-touwtrekken, de leuke kleedjesmarkt en natuurlijk een optocht met versierde fietsen onder begeleiding van muziekvereniging Excelsior.

PROGRAMMA 2018

Vrijdag 27 april Koningsdag

31 mei tot en met 2 juni Zomerfeest

We kijken er weer met heel Ellecom naar uit het geweldige Zomerfeest!

3 juni Receptie van Excelsior

125 jaar bestaan van Muziekvereniging Excelsior!

Freestyle & Herrie bestaat 25 jaar!
Nog één dag feest! Onder het genot van muziek, een drankje en een hapje!
Tijd om de vereniging te feliciteren!
Entréé is gratis!

Meer informatie hier

PROGRAMMA 2017

Donderdag 27 april Koningsdag

Gezellig Koningsdag in Ellecom vieren. Speel- en springplezier voor jong en oud, leuke kleedjesmarkt en genoeg te krijgen voor de inwendige mens. Muziekvereniging Excelsior blaast ook een lekker deuntje mee.

Donderdag 4 mei Dodenherdenking

Op vier mei herdenken we de oorlogsslachtoffers in de St. Nicolaaskerk. De kinderen van de Anne Frankschool worden hierbij nauw betrokken. Excelsior en de Ellecomse zangverenigingen zorgen voor de muzikale omlijsting. Na deze bijeenkomst lopen wij met elkaar in een stille tocht naar de begraafplaats.

1 tot en met 3 juni Zomerfeest

Heel Ellecom leeft hier naar toe: het geweldige Ellecomse Zomerfeest! Laat je lekker gaan, gooi je haren los en doe eens lekker gek met de buurtjes, de clubjes en vrienden. De echte Ellecomse donderdagavond, verkleden en heerlijk dansen op de vrijdagavond. De optocht, meerkamp en heerlijke taperade op zaterdag met een knallend eindfeest!! Jij komt toch ook??